Državna revizorska institucija (DRI) otkrila je da je Opština Sjenica tokom 2018. i 2019. godine preuzela obaveze ili isplatila preko 262 miliona dinara za nabavku dobara, usluga ili radova kršenjem Zakona o javnim nabavkama, saznaje radio Sto plus.
U izvještaju državnog revizora navodi se da je predsjednik Opštine isplatio oko 3,6 miliona dinara na ime ugostiteljskih usluga, a da uopšte nije sproveo postupak javne nabavke, kao i da je Opštinska uprava potrošila još 27 miliona dinara bez tendera. Najviše, skoro 17 miliona dinara, je potrošeno za prevoz radnika i učenika.
Predškolska ustanova “Maslačak” kupila je opremu za vrtić vrijednu 1,2 miliona dinara bez sprovođenja tendera, a Turistička organizacija Sjenice 1,1 milion dinara za iznajmljivanje bine, LED ekrana i dodatne opreme za muzičke nastupe.
Revizor je kršenje Zakona o javnim nabavkama utvrdio u 18 tendera vrijednih oko 229 miliona dinara, od kojih su kod onih vrijednih preko 210 miliona uočene “materijalno značajne nepravilnosti”.
Sjenica je firmi “Složna braća – Zoran i Nele” za radove na putnoj infrastrukturi u te dvije godine isplatila preko 132 miliona dinara bez dokaza o primopredaji izvršenih radova, potvrde nadzornog organa da su radovi izvedeni u ugovorenim količinama i odgovarajućeg kvaliteta, pa čak i za radove koji nisu izvedeni, odnosno, ne postoji računovodstvena dokumentacija.
Kršenje Zakona, prije svega, zbog nepotpune tehničke dokumentacije ili prihvatanja neadekvatnih ponuda, otkriveno je i u tenderima za rekonstrukciju gradskog stepeništa (4,5 miliona dinara), izgradnju tjubing staze (26,8 miliona), humano hvatanje pasa (1,8 miliona), nabavku goriva (tri miliona) i još devet javnih nabavki.
Revizijom je utvrđeno da je Sjenica nepravilno utvrdila koeficijente i osnovice za obračun zarada zbog čega je iz budžeta isplaćeno 12 miliona više nego što je dozvoljeno. Za zaposlene u PU “Maslačak” 3,5 miliona dinara, Ustanovi za sport 3,2 miliona, a kabinetu predsjednika Opštine tri miliona.
Opštinska uprava je u prošloj godini zaposlila devet osoba na određeno vrijeme, a PU “Maslačak” četvoro na neodređeno i 44 na određeno, čime su prekoračile dozvoljeni broj zaposlenih u sistemu lokalne samouprave.
Tokom postupka revizije organi lokalne samouprave nisu preduzeli niti jednu mjeru da isprave utvrđene nepravilnosti, osim Turističke organizacije koja je sistematizovala dva radna mjesta.
Izvor: Radiostoplus.com