Večeras, s akšamskim ezanom nastupio je sveti islamski mjesec ramazan.
U tradiciji Bošnjaka, prije ramazana obilježavaju se tri mubarek noći – Lejletu-l-regaib, Lejletu-l-miradž, i Lejletu-l-berat. U tim se noćima najčešće organiziraju mevludi u džamijama i drugi prigodni programi.
To je treći temelj islama. Mjesec ramazan je 9. mjesec islamskoga kalendara koji nekad ima 29 a nekad 30 dana. Muslimani poste u svim godišnjim dobima s obzirom na lunarni kalendar. Godina muslimanskog kalendara je kraća za deset dana od sunčeve godine, pa se tako ramazan pomjera svake godine za deset dana. Ko posti 36 godina redovno postio je ramazan u svako godišnje doba i u svim mjesecima i danima.
U skladu sa trenutnom situacijom, kako su naveli iz Islamske zajednice, vjerski život tokom ramazana u sandžaku bit će organizovan u okviru vanrednih mjera koje važe u državi zbog proglašene pandemije koronavirusa.
Zbog pandemije koronavirusa u sandžačkim džamijama i mesdžiima, koliko se pamti, po prvi put neće se klanjati teravih-namaz (teravija).
Bošnjaci pridaju veliki značaj čistoći, pa se prije dolaska ramazana čiste džamije i mesdžidi, peru ćilimi, uređuje džamijsko dvorište, popravljaju prilazni putevi džamijama. Čišćenje najčešće obavljaju djevojke iz mahale.
Posebne pripreme se obavljaju u kućama i dvorištima. Kuća se temeljito očisti, a ako je potrebno i okreči. Domaćin kuću opremi potrebnim namirnicima, kako bi za ramazan hrana bila kvalitetnija.
Dugo se zadržala i tradicija pucanja topova s gradskih zidina koji su oglašavali vrijeme sehura i iftara. Prije pojave topova, u svakom dijelu grada bio je zadužen po jedan čovjek koji se zvao munadija ili onaj koji poziva na sehur i iftar.