Close Menu
  • Vijesti
    • Sandžak
    • Regija
    • Svijet
    • Crna hronika
    • Crna Gora
    • Srbija
  • Sport
  • Kultura
  • Bošnjaci
  • Stav
  • Magazin
  • Lifestyle
  • Retrovizor
Facebook X (Twitter) Instagram
Facebook X (Twitter) Instagram
Sandzacke.rs
PRETPLATA
  • Vijesti
    • Sandžak
    • Regija
    • Svijet
    • Crna hronika
    • Crna Gora
    • Srbija
  • Sport
  • Kultura
  • Bošnjaci
  • Stav
  • Magazin
  • Lifestyle
  • Retrovizor
Sandzacke.rs
Home»Featured»Istorijat tekfirskog virusa u Sandžaku: Autorski tekst Fahrudina Kladničanina

Istorijat tekfirskog virusa u Sandžaku: Autorski tekst Fahrudina Kladničanina

Sandzacke.rs07/07/2024554
Podijeli Facebook Twitter Copy Link Email Telegram
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

Polovinom marta 2007. godine na planini Ninaji otkriven je vehabijski kamp sa većim arsenalom oružja, a potom su u sprovedenoj policijskoj akciji ubijeni, dok su određeni članovi vehabijskog pokreta sa njihovim liderom uhapšeni i osuđeni na višegodišnje zatvorske kazne, piše za “Danas“ Fahrudin Kladničanin, izvršni direktor Akademske inicijative “Forum 10”.

Na suđenju je dokazano da su okrivljeni planirali terorističke akte, s velikom količinom naoružanja kako bi izazvali strah i nesigurnost kod građana, kao i da su nameravali da ubiju muftiju Muamera Zukorlića.

Tada su policijski organi i službe bezbednosti uspele da spreče nesagledivu štetu koja bi uzdrmala stabilnost države, a Novi Pazar i Sandžak gurnula u još jedan mračan period zaostajanja i večitog kriznog žarišta.

Ovaj događaj bio je kulminacija radikalnog vehabijskog virusa, koji je, između ostalog, razjedao sandžačko društvo, ubačen i perfidno etabliran kao moralna bradata policija koja je bahato uspostavljala javni red u džamijama kroz svakodnevnu kritiku i svađu sa vernicima hanefijskog mesheba (pravne škole) u islamu koja na ovim prostorima postoji stotinama godina.

Iz džamije su prešli na ulice rušeći bine za muzičke koncerte, deleći letke i promovišući zabranu druženja sa hrišćanima kreirajući specifičan koncept straha i jeze kod građana. Na početku njihovog pojavljivanja imali su podršku Islamske zajednice, koja očito, nije uvidela njihovu opasnost po sistem i društvo.

Vrlo brzo odnos Islamske zajednice je promenjen, dok je njihovo prisustvo ostalo do danas.

Brada je zbog njih simbolički postala odraz ekstremiste i radikalnog ludaka opasanog bombama koji teži realizaciji terorističkog akta bez trunke savesti – čekajući nagradu u dženetu (raju) sa najmanje sedamdeset žena.

Njihovo pojavljivanje i delovanje ide do Beča koji predstavlja centar iz kojeg se distribuira novačna podrška grupama i pobornicima radikalnog islama na Zapadnom Balkanu, ali i ostalim delovima Evrope.

Austrijske vlasti se godinama obračunavaju sa radikalnim islamskim grupama i pojedincima čije je delovanje opasno, a koji su usled određenih globalnih dešavanja, kao što je rat u Siriji i pojavu Islamske države imali poseban uticaj na indoktrinaciju, vrbovanje i regrutovanje na stotine mladih, najviše konvertita, koji su u radikalnoj interpretaciji islama videli smisao i šansu da kroz Islamsku državu uspostave pravdu u svetu i život dostojan pravog čoveka po uzusu šerijata.

Takva fatamorgana i ludilo kroz koje su prošli na hiljade sledbenika džihadističke grupe Islamska država koja je uspostavila kalifat na području Iraka i Sirije kreirala je nesagledive posledice po evropsko društvo i na hiljade regrutovanih evropskih državljana oterala u direktnu smrt koji je u uslovima ratovanja, borbi, svakodnevnog ubijanja i likvidiranja – izravno bio mučan posao.

Kada je došlo do rata u Siriji iz trokuta “Sandžak – Crna Gora – Kosovo“ više desetina mladih pridružilo se Islamskoj državi odlazeći uglavnom preko Turske, potom organizovanim prevozom do Sirije.

Šta se dogodilo sa mladima, gde, na koji način, kod koga i kako su indoktrinirani, vrbovani i na kraju spremni da napuste svoj dom i odu hiljadama kilometara daleko da se bore?!

Na ova pitanja odgovori su različiti, ali ne treba isključiti celokupni ambijent koji je tada postajao i u kojem su određeni šejhovi po prvi put u džamijama za vreme predavanja počeli da koriste projektore dobre rezolucije kako bi slike ratnog užasa i ubijanja iz Sirije bile što verodostojnije, očito sa namerom da probude empatiju zbog stradanja muslimana od neverničkog šitskog režima.

U međuvremenu zbog podela koje postoje u Islamskoj zajednici, u Sandžaku, ali i drugim gradovima u Srbiji, sve više deluju paradžemati prostori u kojima se okupljaju muslimani, koji imaju svoje šejhove (vođe), i koji nemaju institucionalnu vezu ni sa jednom od dve Islamske zajednice koje deluju u Srbiji.

U kućama, iznajmljenim lokalima i drugim objektima svakodnevno se odvija njihov život.

Autor ovog teksta više puta je ukazivao kleru na potrebu analize predavanja, koja se često mogu naći na internetu, kao i literature koja se koristi za potrebe podučavanja, ali nikad do sada to nije urađeno.

Radikalna verzija islama nikada na ovim prostorima nije zaživela u meri, kako nam se, dok ovo čitamo, čini – ali jeste doprinela okupiranju javnog prostora, i u pojedinim momentima eskalaciji koja je na vreme zaustavljena.

Muslimani u Srbiji, posebno u Sandžaku, imaju lojalan odnos prema državi u kojoj žive i to se poslednjih godina vidno i jasno manifestuje.

Iz javnih nastupa, čestih susreta i podrške koju režim u Beogradu pruža Islamskim zajednicama gradi se partnerstvo, koje je i pre funkcionisalo, ali je vidno narušeno za vreme vlasti Borisa Tadića posebno u poslednje tri godine i odnosa prema Islamskoj zajednici kojom je rukovodio muftija Muamer Zukorlić.

Međutim, kad god se pojave slučajevi kao je što poslednji primer nasilnog ekstremizma koji vodi u terorizam sproveden od strane Miloša Salahudina Žujovića koji je samostrelom ranio žandarma ispred zgrade ambasade Izraela u Beogradu – muslimani i njihovi verski predstavnici imaju potrebu kolektivnog pravdanja islama, njegovih sledbenika i iskazivanja poštovanja i neprikosnovenog uvažavanja države.

Opravdan je mogući strah od javnosti, medija i kojekakvih analitičara i upregnutih tumača stvarnosti koji su na frekvencijama zloćudnih agendi spremni povezati i ceo jedan nacionalni i verski kolektiv optužiti za radikalizam, nasilni ekstremizam i u krajnjoj instanci – terorizam i to protiv države u kojoj žive.

Teroristički akt počinio je mladić koji je konvertit, iz pravoslavlja je prešao u islam, došao da živi i radi u Novi Pazar, koketirajući i pronalazeći utočište kod ljudi koji su u gradu okarakterisani kao sledbenici vehabijskog pokreta, finansijski izvanredno stabilni, ali sa ideološkog aspekta i načina rezonovanja društvenih zbivanja kancerogeni, pre svega, po islam i muslimane koji su po etničkoj identifikaciji u najvećem broju Bošnjaci.

Kontinuirano se govori o nesposobnosti srbijanskih službi bezbednosti i policije na reagovanje i potencijalno sprečavanje terorističkog akta, pošto je, kako zvaničnici ističu, grupa ekstremnih vehabija bila pod operativnim merama.

Podsetio bih javnost na teroristički napad u Beču iz novembra 2020. godine kada je terorista sa puškom, pištoljem i mačetom ubio četiri osobe i ranio preko dvadeset u centru grada, pripadao je grupi od devedeset austrijskih državljana koji su pokušali da se pridruže ISIL-u, osuđen na dve godine zatvora zbog ekstremizma, uslovno pušten – ali je uspeo da sprovede teroristički akt.

Kako su istakle austrijske službe u naknadnoj analizi, možda je i bilo propusta, ali je operativni rad zahtevao dodatnog posla kako bi se prikupile pouzdane i dokazive činjenice o radu i nameri radikalne grupe, kojoj je pripadao i dvadestogodišnji terorista Kujtim Fejzullai.

Radikalizacija podrazumeva suštinsku promenu uverenja i vrednosnog sistema i često se naziva “pranje mozga“.

Sopstveno iskustvo sa studijskih programa deradikalizacije u jednom od zatvora u Evropskoj uniji i razgovorima sa radikalizovanim pojedincima koji su počinili ili bili spremni na nasilni ekstremizam – potvrđuju zastrašujuću moć autoriteta, uverenja, istorije delikventnog ponašanja i otuđenosti u svakom smislu te reči.

Olako okrivimo islam, ali vrlo svesno zanemarujemo sve druge razloge koji mlade ljude guraju u čeljusti radikalnih ideologija.

Terorizam je daleko od islama, ali je kidnapovan, izobličen i maksimalno zloupotrebljen.

Stavovi autora ne odražavaju nužno uređivačku politiku Portala Sandžačke.

Fahrudin Kladni;anin Sand#ak tekfirski pokret
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Vezani članci

Sjednica za čistku: Gegić ostaje jedini saveznik SDA, “Složno za Tutin” leti iz vlasti?

20/05/2025

Zbor građana Novog Pazara traži raskid ugovora s izdavačem Informera

19/05/2025

Studenti iz Novog Pazara poručili Vučiću: Ponavljamo, nisi nadležan za naše zahtjeve

19/05/2025
NAJNOVIJI ČLANCI

Sjednica za čistku: Gegić ostaje jedini saveznik SDA, “Složno za Tutin” leti iz vlasti?

20/05/2025

Hrvatska pjevačica do detalja imitirala Hanku Paldum: Izvela “Ja te pjesmom zovem” i oduševila sve

19/05/2025

Zanatlija starih dana: Murat Čalaković – posljednji vunovlačar i bojadžija Tutina

19/05/2025

Zbor građana Novog Pazara traži raskid ugovora s izdavačem Informera

19/05/2025

Napad u Priboju: Muškarac (51) teleskopskom palicom pretukao člana SNS

19/05/2025
  • O nama
  • sandzacke.novine@gmail.com
  • privacy
  • Impressum
© 2011-2024 Sandzacke.rs

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.