U nedavnoj koordiniranoj akciji međunarodne policijske agencije Europol, desetine ilegalnih call centara širom Evrope su zatvorene, uključujući čak 11 takvih centara na teritoriji Srbije.
Ovi call centri su bili glavni igrači u organizovanju prevare putem telefonskih poziva, poznatih kao “šok pozivi”, koji su prouzrokovali velike finansijske gubitke njemačkim građanima.
Umjesto tradicionalnih oružja ili maski, ovi prevaranti koriste samo telefonsku liniju i tastaturu, radeći iz udobnosti svojih kancelarija. Njihova taktika je bila da se predstave kao policajci ili druge autoritativne figure, izazivajući iznenađenje kod žrtava i time im olakšavajući manipulaciju.
Najčešće žrtve su bili penzioneri iz Njemačke i Austrije, kojima je obećavana brza isplata novca u zamjenu za lažne situacije, poput navodnih saobraćajnih prekršaja članova porodice ili investicija sa visokim povraćajem.
U Srbiji su identifikovani dva ilegalna call centra u Nišu i devet u Novom Pazaru. Ova mjesta su bila epicentar organizovane prevare koja je, prema procenama, usmjerena na sticanje miliona eura na štetu žrtava. Policija je otkrila da su prevaranti bili dobro organizovani i koristili su različite taktike da bi postigli svoje ciljeve.
Osim lažnih poziva, prevaranti su koristili i lažne identitete na društvenim mrežama, kao i lažne web stranice, kako bi izvukli lične informacije i novac od svojih žrtava.
Iako je ova akcija rezultirala hapšenjem nekoliko članova ove kriminalne mreže, izazovi u borbi protiv ovakvih prevara i dalje postoje. Evropska policija je izdala smjernice i savjete o tome kako prepoznati ovakve prevare i zaštititi se od njih. To uključuje redovnu proveru bankovnih računa i ličnih informacija, kao i oprez prilikom komunikacije sa nepoznatim osobama ili organizacijama putem telefona ili interneta.