Ministarstvo saobraćaja i pomorstva do sada je izdalo 78 saglasnosti za angažovanje podizvođača na realizaciji prioritetne dionice autoputa Bar-Boljare, kojima je obuhvaćeno 99 kompanija, od čega 80 iz Crne Gore.
Time je, kako je saopšteno iz resornog Ministarstva, projekat autoputa Bar-Boljare postao projekat koji je u svoju realizaciju involvirao najviše domaćih kompanija.
Iz Ministarstva su saopštili da, u skladu sa ugovorom o projektovanju i izgradnji, izvođač radova nema pravo da radove u cjelini ustupi podizvođačima.
“Izvođač radova je obavezan da angažuje podizvođače za projektovanje i izvođenje radova, koji imaju sjedište i registraciju u Crnoj Gori prije 1. januara 2012. godine, u obimu koji ne može biti manji od 30 odsto prihvaćenog iznosa ugovora”, ističu u Ministarstvu.

Kapitalni infrastrukturni projekt vrijedan je 809,6 miliona eura, od čega je kredit Exim banke oko 687 miliona eura. Kredit je odobren na dvadeset godina, uz grace period od šest godina i godišnju kamatnu stopu od dva posto.
Od ukupne cijene, za projektiranje i izgradnju prioritetne dionice autoputa Smokovac -Uvač – Mateševo, 85 odsto će biti osigurano iz kredita Exim banke, a preostalih 15 osigurava država.
Prioritetna dionica duga je 41 kilometar. Cijena je 19,7 miliona eura po kilometru.

Radovi se trenutno izvode na 11 mostova, različitog intenziteta. Na jednom od najzahtjevnijih objekata, mostu Moračica, radovi se odvijaju u skladu sa planiranom dinamikom izvođača.
Završeni radovi na betonirani u svih stubova mosta Moračica i u toku su radovi na pripremi izgradnje rasponske konstrukcije. Ukupno na svim mostovima izvedeno je 37 odsto radova.
Impozantni objekti na trasi, poput mosta Moračica, tunela Vjeternik, biće primjer moderne saobraćajne infrastrukture u regionu i šire.