Jedno istraživanje čitanosti lokalnih portala u Novom Pazaru i njegovi rezultati, slatko su nasmijali cjelokupnu sandžačku javnost, a prije svega medijske stručnjake, jer je više nego očigledno da se radi o naručenom i lažnom istraživanju kojim se pokušava opravdati predstojeća raspodjela novčanih sredstava na upravo raspisanom konkursu Grada Novog Pazara za sufinansiranje medijskih projekata.
Riječ je istraživanju na temu “Kako nas informišu internet portali – u službi javnog interesa građana/ki Novog Pazara”, koje je sprovela Akademska inicijativa Forum 10 u partnerstvu sa organizacijom “Lokal media plan”, a koje je jučer predstavljeno ovdašnjoj javnosti.
Kako navode iz Akademske inicijative Forum 10, cilj istraživanja je bio da se utvrdi stepen korišćenja i intenzitet informisanja građana/ki koji žive na teritoriji Grada Novog Pazara (gradsko i prigradsko područje i ostala naseljena mjesta) na lokalnim internet portalima, kao i kvalitet medijskih sadržaja koje lokalni portali plasiraju i kojima građani najčešće pristupaju.
Međutim, ono što na samom početku upada u oči jeste činjenica da je ovo istraživanje, u koje je portal Sandžačke imao uvid, sprovedeno na nereprezentativanom uzorku, pa su takvom metodologijom očigledne političke pristratnosti dobijeni kvazi rezultati koji se sada pokušavaju predstaviti relevantnim i time obmanuti javnost o stvarnom uticaju pojedinih lokalnih portala. Naravno, sve sa ciljem opravdanja novačanih sredstava koja su ti portali već dobijali od gradske uprave, i koji će ih ponovo, sasvim sigurno, dobiti.
Nereprezentativan uzorak, nereprezentativani rezultati
Jedina svrha ovog naručenog istraživanja jeste da pojedine portale, koji su po volji vladajuće strukture u Novom Pazaru a prije svega Sandžačke demokratske partije (SDP), i koji su u direktnoj funkciji njenog održavanja na vlasti kroz permanentu propagandu, predstavi kao relevantan izvor informacija.
Krajnji cilj je sasvim jasan, poznatom mantrom agencije Faktor plus i drugih organizacija u korist Srpske napredne stranke, želi se stvaranje alibija za raspodjelu sredstava iz gradskog budžeta za sufinansiranje medijskih sadržaja, gdje će, zbog brojnih kritika, dio kolača koji je do sada bio u nesrazmjernu korist RTV Novi Pazar vjerovatno biti smanjen, a ta sredstva preusmjerena ka pomenutim portalima, koji su u istoj funkciji i istom zadatku kao i SDP-ova TV bastilja.
Da ne bude zabune, portal radija Sto plus, koji se navodi u pomenutom istraživanju, izuzimamo iz ove priče jer on ne spada u koš pomenute medijske grupacije, obzirom da je, ne samo u novopazarskoj, već i široj u sandžačkoj javnosti prepoznat kao nezavistan, relevantan i profesionalan medij.
Prema ovom istraživanju, rađenom po meraku vladajuće stranke u Novom Pazaru, u vrhu rezultata našli su se pojedini portali o čijem navodnom uticaju i “najvećoj” posjećenosti majrelevantnije govore podaci o interkaciji na društvenim mrežama, odnosno broj komentar, lajkova i šerova koji su u današnje vrijeme besplatno dostupan alat za provjeru parametara pojećenosti, a u krajnjoj liniji i medijskog uticaja.
Tako su, primjera radi, pojedini portali, koji na godišnjem nivou imaju taman toliko lajkova koliko portal Sandžačke na samo jednoj objavi na društvenim mrežama, ovim istraživanjem proglašeni najuticajnijim i najposjećenijim, što je naravno daleko od realnosti.
Pored toga, postoje i opšteprizanti analitički alati od kojih je najpoznatiji i najrelevantniji Google Analytics, čiji podaci najpreciznije pokazuju broj posjeta i druge analitičke podatke o web sajtovima.
Valja istaći i činjenicu da je programski koordinator Akdemske inicijative Forum 10 Fahrudin Kladničanin, koji stoji iza ovog istraživanja, u veoma bliskim rođačkim vezama sa SDP-ovim gradonačelnikom Nihatom Biševcem, a da pratnersku organizaciju na ovom istraživanju predvodi novinarka RTV Novi Pazar.
Izvor: Sandzacke.rs