Grad Novi Pazar je među prvima u Srbiji ove godine raspisao Konkurs za sufinansiranje medijskih projekata u skladu sa novim Zakonom o javnom informisanju i medijima i Pravilnikom o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja. Ovaj zakon i pravilnik predstavljaju značajnu novinu u oblasti medijskog sufinansiranja u Srbiji.
Piše: Fahrudin Kladničanin
Budžet za medijsko sufinansiranje u Novom Pazaru je u posljednjih godina konstantno opadao, sa 52 miliona dinara u 2020. godini na planiranih 39 miliona dinara u 2024. godini. Na ovogodišnji konkurs stiglo je 29 prijava, od kojih je najveći broj (22) iz Novog Pazara, a pet iz Beograda.
Među prijavljenima nema medija iz Beograda poznatih po kršenju novinarskih standarda, kao što su “Alo”, “Kurir” i “Srpski telegraf”, koji su u prethodnim godinama dobijali sredstva iz budžeta Novog Pazara. Takođе nije stigla prijava od dnevnog lista “Danas”.
Najveći iznos sredstava (32 miliona dinara) traži Radio-televizija Novi Pazar, što predstavlja i maksimalni dozvoljeni iznos po ovom konkursu.
Važna novost ove godine je i način bodovanja projekata. Komisija će prvi put koristiti definisanu bodovnu listu, koja uzima u obzir kapacitete predlagača (godine poslovanja, broj zaposlenih) dokazane poreskim prijavama. Ovo uvodi transparentnost u proces odlučivanja, jer se favorizuje kvalitet i uticaj medija, a ne političke afiliacije.
Pred stručnom komisijom, koju čine Željko Dulanović, Muharem Mutabdžija, Edib Honić, Slobodan Đurić i Vojkan Ristić, stoji izazov odlučivanja o projektima po novim kriterijumima. Ovo je prva komisija koja donosi odluke na osnovu novog Pravilnika, pa je pažnja javnosti usmerena na Novi Pazar.
Zakon o medijima za sufinansiranje ne predviđa sredstva za dnevne izvještaje i informativne emisije, već za projekte većeg opsega i trajnijeg značaja. Komisija će stoga morati da pazi kako pri ocjeni kvaliteta projekata, tako i pri raspodjeli sredstava, koja predstavljaju novac građana i građanki Novog Pazara.